ВККСУ хоче відрядити 178 суддів до 52 місцевих суддів
Вища кваліфікаційна комісія суддів України 18 та 19 вересня розгляне питання про відрядження суддів. Планується відрядити 178 суддів на півроку до 52 місцевих судів через надмірний рівень судового навантаження та у зв’язку з неможливістю здійснення правосуддя.
Найбільша потреба суддів є у Києві – туди хочуть відрядити 58 осіб. До Сумської області, Черкаської і Луганської областей відрядять відповідно 24, 15 і 11 суддів. На Дніпропетровщину планується відрядити 10 суддів, а на Львівщину та Житомирщину – по 9 служителів Феміди. Судді можуть подавати документи для відрядження особисто до Вищої кваліфікаційної комісії суддів України – до 6 вересня чи електронною поштою до 5 вересня.
Уряд дав старт конкурсу на нові посади в 10 міністерствах
Кабінет Міністрів України прийняв рішення про старт відкритого конкурсу на нові посади в 10 пілотних міністерствах, а також Секретаріаті КМУ, Нацдержслужбі і Національному агентстві електронного урядування. У пілотних міністерствах будуть створені нові структурні підрозділи – директорати політики, а також директорати стратегічного планування та євроінтеграції, що зосередять на собі ключову функцію міністерств – формування політики у підзвітних сферах.
Конкурси будуть відкриті для заміщення посад керівників директоратів і їхніх співробітників – державних експертів. Основним завданням нових держслужбовців стане формування державної політики у сферах своєї відповідальності, стратегічне планування та євроінтеграція.
Окрім того, створено єдиний портал, на якому будуть зібрані всі вакансії та на якому можна буде подати документи на конкурс. З 4 вересня вакансії на цей сайт додаватимуть самі міністерства. Рівень зарплат кандидатів становитиме від 30 до 60 тисяч гривень.
Україна приєдналася до Глобального реєстру бенефіціарних власників
Україна відкрила дані про бенефіціарів компаній та стала першою країною у світі, яка приєдналася до Глобального реєстру бенефіціарних власників. Як пояснив прем’єр-міністр України Володимир Гройсман, реєстр є ініціативою Transparency International щодо сприяння прозорості й запобігання корупції. «Так, завдяки спільній роботі Державного агентства з питань електронного врядування та Міністерства юстиції інформацію про бенефіціарів усіх українських компаній оприлюднено на Єдиному державному порталі відкритих даних», – написав Гройсман.
ЗМІ та громадськість зможуть використовувати і аналізувати ці відкриті дані для публічного контролю, а IT-бізнес – для створення нових інтернет-сервісів і проектів.
Уряд затвердив план законопроектних робіт на 2017 рік
Кабінет Міністрів України затвердив план законопроектних робіт на серпень-грудень 2017 року. До кінця року урядовці розроблять та розглянуть 53 проекти законів України щодо найважливіших сфер суспільного життя. Серед них, зокрема, законопроекти: про Державний бюджет України на 2018 рік; про запровадження тимчасового паспорта громадянина України для виїзду за кордон; про розширення кола суб’єктів права на безоплатну вторинну правову допомогу і про вдосконалення процедури примусового виконання судових рішень і рішень інших органів щодо процедури здійснення виконавчого провадження.
Також у цьому переліку проекти законів щодо посилення відповідальності за злочини у сфері авторського права та суміжних прав; зміни до Кримінального кодексу України щодо відповідальності осіб за придбання, завантаження та зберігання дитячої порнографії без мети збуту і створення Національного банку даних про дітей та сім’ї з дітьми.
Експерти ОБСЄ озвучили зауваження до Закону України «Про судоустрій і статус суддів»
Бюро демократичних інститутів і прав людини ОБСЄ озвучило свої основні зауваження за результатами аналізу Закону України «Про судоустрій і статус суддів». Експерти пропонують, зокрема, запровадити механізм, що дозволяв би оскарження до Великої Палати лише у тих справах, що стосуються принципових питань або мають особливу суспільну вагу, або коли заявник зазнав кричущої несправедливості.
Окрім того, пропонується передбачити, що у разі оскарження рішення Вищої ради правосуддя про звільнення судді, Верховний Суд може розглянути відповідну справу по суті та встановити, що голова суду не може здійснювати повноваження слідчого судді на етапі досудового провадження, та внести відповідні зміни до Кримінального процесуального кодексу.
Серед пропозицій експертів – чітко зазначити в Законі чи відповідному підзаконному акті, що результати письмового й усного оцінювання діючого судді, на відміну від результатів оцінювання кандидата на посаду судді, мають залишатися конфіденційними і переглянути положення про створення Громадської ради доброчесності та зважити доцільність використання інших способів залучення представників громадянського суспільства до процесу оцінювання суддів або ж суттєво реформувати Громадську раду, встановивши, як мінімум, що вона відіграє лише дорадчу роль та що оцінюваний суддя має право пояснити/захистити свою позицію на засіданні Громадської ради.
ОБСЄ пропонує внести зміни до Статті 106 Закону, обмеживши перелік підстав для притягнення суддів до дисциплінарної відповідальності умисними діями або діями внаслідок грубої (очевидної) недбалості, виключивши посилання на недотримання етичних норм як підставу для притягнення до дисциплінарної відповідальності та прояснивши, що рішення ЄСПЛ може, залежно від обставин, призвести до відкриття дисциплінарного провадження, проте не відміняє необхідності такого провадження і запровадити норми, що забезпечують урахування відносного представництва жінок і чоловіків у ході призначення суддів та призначення до різних представницьких і спеціалізованих органів у судовій системі.